Det började bra..

Men slutade som piss skit och tårar....

Dagen började men en så himla trött Åsa men som sedan sken upp som en sol då jag inte hade någon feber ( vilket jag haft i tre jävla dagar plus lite till, och så länge ska man inte ha det, så jag ringde i går för att råd fråga och då tyckte dom att jag skulle få hjälp direkt för att febern var så hög och jag mådde så dåligt, men jag ringde så sent, dom stängde 17 och jag ringde en ca 20 i. men hon kopplade mig till någon mottagning som skulle ha öppet och där skulle jag få hjälp, Men hon var rent ut sagt en ragata och jag bröt ihopp. Hon sa att : här kan du inte få någon hjälp, har du gjort allt man ska för att förhindra mjölkstockning som hon trodde de var, ock lindra de osv? Men va fan tror hon? Hon sa ja det är ju verkligen inte bra att ha feber så länge, utan du få vända dig till gynakuten eller nått liknande jag lyssnade nästintill inte för jag hade bara så ont i brösten huvudet ont över allt, feber som inte gick ner. och var bara så trött på mottagandet och dom olika bemöttande och omdömnigarna från dom olika tanterna. menar den ena säger att hjälp är nödvändigt den andra är en ragata, Så någon hjälp det fick man inte, för jag hade inte lust att ringa något annat skit utan tänkte bara jaa blir det värre och akut så får man väl se då. så jag återgick till det vanliga, tårar för att jag bara inte orkade mera, sen tog jag en dusch och gjorde allt hade varmt på brösten masserade jaa allt !!!! knappra alvedon som en råtta.Hade feber hela kvällen och natten, men sen på morgonen kände jag bara hur ordet jippiii kom upp i skallen , Ingen feber, och tänkte det kanske kan bli något bra av denna dag, ) Vi fick i alf rusa upp ur sägen då vi var så sega på de så det blev stress här hemma och 10 min försening till bvc. ;) Kevin väger nu 3705 gram 54 lång.Jag kände mig glad , efter bvc så åkte vi till öb kollade lite , sen hem för att vänta på bvc tanten.. Jaa ni vet man får ju hembesök när man kommer hem från BB men vi fick vårat nu mycket sjuk bvc tant då vi träffat henne två gånger innan och komma hit för att ge oss och prata lite om böckerna är det så jävla svårt att göra när vi kommer för att väga och mäta Kevin ? som i morrse tex?. Förstår att besöket kan vara uppskattande för många direkt efter hemkomsten och nått dom gör för att vi föräldrar inte ska behöva åka, men nu fick ju vi vårat första besök så sent för att juornalen inte hade kommit till våran vårdcentral. Men Jaaa skit samma hon kom i alf.
När hon gick bestämde jag mig för att för en gångs skull komma ut lite då det känns som jag vart inlåst i ett fängelse och inte kunnat gjort något i ett par dagar pga att man varit dålig. Så tråkigt att bara ligga som en död råtta i soffan och ha ont feber frossa osv. Så jag traskade ut och mötte min mamma vi gick till affären för att handla lite sen upp till mamma för att jag skulle få massage ;) Tusen tack . Så dagen kändes bara bra hela dagen. Hade vaknat utan feber, träffat mamma, litem promenix, fått massage, kom sedan hem fick mat. Men som sag Det började bra och dagen slutade med skit för att jag tappade humöret allt sjönk ner till botten. Det gör så inåthelvetes fan så skit ont när han ammar det har det gjort hela tiden, gör så ont så tåraran rinner.. NU har jag sår på ena bröstet det har till och med blivit lite blod blir detta värre då gräver jag ner mig och stannar där !  Hur länge ska man lida? Varför kunde inte ammningen bara ha flytit på och varit toppen bra för? vad ska man råka ut för efter detta då? Det gör ju så ont så man är så rädd varje gång han ska äta, skulle kunna föda 40 barn vad som helst för att få slippa detta... Ursäkta ni som läser för allt negativt men så är det just nu.

Men nu ska Jag och Robert kramas lite, Kan behövas för att humöret ska höjas lite men Han lyckas för det mesta :) Älskar dig massor <3 sen ska jag kolla till på min son då blir man glad. Han är så söt min lilla Kevin så pluttesnutt :) Älskar dig. <3 Önskar bara att ammningen hade gått bättre, men ska göra allt !

Nu Vill Robert att jag ska sluta här och det ska jag för sängen skulle det ha vart för länge sen.

Godnatt !!

Kommentarer
Postat av: Jenny ♥ Liam´s Mamma ♥

Prova att värma en vetekudde, sen lägger du den på brösten ett långt tag, jag gjorde de då jag skulle sovca sen fick den ligga där och dagen därpå så var det borta :) Funkade flera gånger för min del ! Ett bra tips ! :D

2009-08-19 @ 21:54:37
URL: http://jenny016.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0