Massa tankar..

Är det så att man inte passar in längre, man kanske aldrig har gjort det? Kul..

Sen denna eviga kamp om Kevins mat, jag mår psykiskt dålig över att han inte äter, för att det känns som att det läggs så stor vikt på detta, det pratas om det varje dag, jag tänker på det varje dag. Alla runt om kring blir man bombad av. med välmening så får man råd och tips, och det pratas om det konstant känns det som. vad det kan vara för fel osv. Alla vill oss väl men just nu så mall detta i mitt huvud, varför kan han inte bara få äta välling så länge han vill om det så ska vara tills han är fem?
När vi vaknar på morgonen så tänker jag hela tiden på att i dag ska han inte få någon välling, (så som hon på bvc sa) men då äter han inte på en hel dag,? Menar vadå ska jag svälta min son så känns det, och nätterna blir inte roliga då han vill äta mera och sover jätte oroligt! jag har ju försökt med detta i några dagar i sträck och även lite hit och dit. Men DET GÅR INTE!!!
Känner mig som en dålig mamma. Har jag gjort fel från början? var han för liten? började jag med andra sorter för tidigt? det bara mall på i min skalle..
Och som ALLA tjatat om det kommer. han kommer äta till slut. mm..
I bland så vill han ju inte ens ha välling på dagen man får trixa lite, men vi har ju våra knep så det brukar ju gå.
Det han kan äta är en halv potion fruktpure med gröt, men det är ju enbart för att det är fruktpure på men det är ju absolut ingen som jag började med. Men det kanske är så att fruktpuren har gjort så han inte äter annat nu på senare tid? men åh andra sidan har han aldrig ätit eller varit intresserad.
Jag känner bara att allt detta är som ett stort oskmoln runt oss.
Kevin mår ju liksom bra, han är pigg glad heladagarna..
Tycker att allt detta är jätte jobbigt så hädan efter så tänker jag inte lägga så stor vikt på detta, vill han inte äta så vill han inte.. Så jobbigt med allt tjat och prat kring detta så jag blir tokig..

I övrigt så upptäckte jag i går att han nu har 6st tänder dom ploppar upp lite då och då :)


Känner  mig på ganska bra humör i dag, hoppas att dagen fortsätter med sol, tänkte att vi skulle gå ut en stund snart kanske gunga lite med Kevin. Sen senare så ska vi åka och handla och köpa presenter. Det bär av till min pappa i morgon. 
Nu ska jag gå in till Robert och Kevin och mysa lite sen klä mig för dagen.

Jag tänker på dig och jag älskar dig,
du kommer fixa det här, jag håller alla mina tummar och tår.

Kommentarer
Postat av: Marie

Förstår hur du känner. Så har jag med Vilja också. Hon vägrar äta bra på typ 3-4 veckor åt gången. Hon har en sån period just nu. Så jag tragglar med maten. Jag ger henne maten på bordet så får hon ta det hon vill ha. Oftast ingenting så gör jag en flaska välling och ställer typ på bordet så får hon ta den när hon vill ha. Men jag har gett upp allt annat typ. Hon får välling när hon vill ha. Har även varit dum och gett henne typ kakor bara för att hon ska äta nått.. Fast kakor är ju inte så bra.

Men så länge de går upp i vikt och mår bra i kroppen så kan man ju göra som man själv vill.

Jag hoppas att du och Robert kommer på något bra som funkar för Kevin! Lycka till!

2010-04-24 @ 21:45:14
URL: http://mamafeelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0