Akuten

Ja usch vi har kommit hem efter akuten. (En och en halv tim sen kanske) Min lilla Kevin har gjort sig illa.. =/ Började halv åtta jag var i sovrummet och han vid toalett dörren. sen började han grina och som vanligt gick jag ju dit, han snubblar ju ett x antal gånger om dagen. Men när jag kom fram kom paniken i kroppen, MASSA BLOD såg att det kom från munnen. Men vad hade han slagit i ? han hade nappen i munnen så jag tänkte att han måste ha gjort sig illa med den eller bitit sig i tungan. tog upp honom och försökte titta men hur lätt är det att titta i munnen? Men han var lugn och verkade inte bekymrad över munnen. Torkade upp bloddet och tvättade av honom. Syster skulle komma så hon kom, jag var helt uppe i varv (hatar blod och spec när mitt lilla hjärta slår sig) Berättade vad som hänt för syster. Sen så kom det massa blod igen PANIK. Men kunde konstatera att det kom uppe i munnen. Vi beslöt att åka upp till akuten för det hade blödit då i ca 40 min, Mamma kom och kändes läskigt att åka utan bilbarnstol men vad gör man. Kom upp i alf och det blödde inte så mkt då, men tanten i luckan på akuten ringde till en läkare som sa att hon skulle titta och när hon tittade kom det massa blod =( Dom kom fram till att han skulle komma in (han hade hemmajour) Men kevin var glad och lekte i lekrummet med några andra barn. Sen kom läkaren fick inte vänta länge. fick hålla i Kevin hårt  som sjutton för han var ju trött och hungrig ville inte ligga. Men han kollade snabbt det han skulle, och blod kom det vill jag lova. Och han konstaterade då att strängen där uppe i munnen hade gått av. (Som vi trodde) Och det är ingen fara utan det läker i hopp fint. Och han sa att detta kunde ha varit tur i oturen för han kunde känna att strängen setat långt ner mot tänderna alltså. och då hade vi vart tvungna att tagit bort den om någon månad/månader ändå.
Så med andra ord tur i oturen som han sa. Men ack vad synd jag tycker om Kevin =/
Jag blir så Rädd när det är så mkt blod som kommer, men man blöder mycket ur munnen men ändå! och i munnen kan man inte riktigt se vad som hänt . Men tur att det inte var någon fara med min älskade <3

Han sa att det var ok om det blödde LITE i morgon kan bli så om man stöter i eller så. Men i övermorgon var det inte ok, då hade det inte läkt som det ska, och om det forsar blod kommer mkt kan det vara något annat (artär) heter det så, ja ni förstår nog som gått sönder. Men om det läker som det ska så blir det en sår skorpa och inom en vecka. Får se hur det går med mat och så kan ju vara bsvärligt och göra ont kanske.

Och jag var själv hemma när detta händer sånt hatar jag ! Men har fått tag i Robert och berättat vad som hänt. Han kommer hem om en stund Timme är nog vaken då. Känner inte alls för att lägga mig, så väntar nog på han.
Får vi se hur Kevin sover i natt min lilla Plutt Mammas älskade lilla <3

Kommentarer
Postat av: Marie

Usch va hemskt att läsa. Förstår att du var helt knäckt. Stackars lilla Kevin. Hoppas han mår bättre nu i alla fall. Söta lilla pojken! Kram

2010-08-08 @ 14:18:54
URL: http://mamafeelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0